It is well known that the study of the intonation of a language in teaching, translation and interpreting programs is of utmost importance, since intonation adds other meanings that are expressed through prosody. This network of meanings has its origin in the interface between prosody and pragmatics. The theory of relevance and polyphony provide –in our opinion– a relevant conceptual framework for the analysis of these multiple messages. By means of the analysis of statements that denote evidentiality, the present essay intends to review this theoretical framework in a non-exhaustive way, outline the first preliminary reflections in the light of these concepts, and highlight the importance of the study of intonation.

Com'è noto, lo studio dell'intonazione di una lingua nei programmi di insegnamento, traduzione e interpretazione è di grande importanza, poiché al significato delle affermazioni l'intonazione aggiunge altri significati che vengono espressi attraverso la prosodia. Questa rete di significati ha la sua origine nell'interfaccia tra prosodia e pragmatica. La teoria della rilevanza e della polifonia forniscono – a nostro avviso – un quadro concettuale rilevante per l'analisi di questi messaggi multipli. Attraverso l'analisi di affermazioni che denotano ovvietà, questo articolo si propone di rivedere in modo non esaustivo questo quadro teorico, delineare le prime riflessioni preliminari alla luce di questi concetti ed evidenziare l'importanza dello studio dell'intonazione.

El aprendizaje de una lengua entre la prosodia y la pragmática

Vommaro G;
2020-01-01

Abstract

It is well known that the study of the intonation of a language in teaching, translation and interpreting programs is of utmost importance, since intonation adds other meanings that are expressed through prosody. This network of meanings has its origin in the interface between prosody and pragmatics. The theory of relevance and polyphony provide –in our opinion– a relevant conceptual framework for the analysis of these multiple messages. By means of the analysis of statements that denote evidentiality, the present essay intends to review this theoretical framework in a non-exhaustive way, outline the first preliminary reflections in the light of these concepts, and highlight the importance of the study of intonation.
2020
Com'è noto, lo studio dell'intonazione di una lingua nei programmi di insegnamento, traduzione e interpretazione è di grande importanza, poiché al significato delle affermazioni l'intonazione aggiunge altri significati che vengono espressi attraverso la prosodia. Questa rete di significati ha la sua origine nell'interfaccia tra prosodia e pragmatica. La teoria della rilevanza e della polifonia forniscono – a nostro avviso – un quadro concettuale rilevante per l'analisi di questi messaggi multipli. Attraverso l'analisi di affermazioni che denotano ovvietà, questo articolo si propone di rivedere in modo non esaustivo questo quadro teorico, delineare le prime riflessioni preliminari alla luce di questi concetti ed evidenziare l'importanza dello studio dell'intonazione.
entonación, pragmática, relevancia, polifonía, evidencialidad
intonazione, pragmatica, relevanza, polifonia, ovvietà
intonation, pragmatics, relevance, polyphony, evidentiality
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