This article presents data concerning a corpus of Italian language classes for adult immigrants. It takes into consideration the categories of lexemes, the semantic fields included in the oral input to which students are exposed, the relationships of meaning and form on which the teacher focuses the attention in order to highlight the concept of lexicon and its relationship with grammar that are at the base of the teaching strategies..
Il contributo espone i dati di un’indagine condotta su un corpus di lezioni di italiano ad adulti immigrati prendendo in esame le categorie di lessemi presenti nell’input orale al quale gli studenti sono esposti, i campi semantici presentati, le relazioni di significato e di forma su cui il docente focalizza l’attenzione allo scopo di mettere in luce la concezione di lessico e dei rapporti con la grammatica alla base dell’azione didattica.
Il lessico nella lezione di lingua di italiano L2 per immigrati adulti
Troncarelli D
2016-01-01
Abstract
This article presents data concerning a corpus of Italian language classes for adult immigrants. It takes into consideration the categories of lexemes, the semantic fields included in the oral input to which students are exposed, the relationships of meaning and form on which the teacher focuses the attention in order to highlight the concept of lexicon and its relationship with grammar that are at the base of the teaching strategies..File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
SILTA_2016_2.pdf
non disponibili
Dimensione
3.39 MB
Formato
Adobe PDF
|
3.39 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.