This contribution centers on the context role in teachers initial training, as a pedagogical pivot meeting requirements for teachers personality formation, professionalism and sociality, in order to activate their agency process. More closely the relationship of mutual capabilities between functional skills of the teacher and his development in the school of autonomy becomes central: on the other hand the community reality in its interactive and organizational dynamics stand pivotal.
Il tema di questo contributo è il ruolo del contesto nella formazione iniziale dell’insegnante, come principio pedagogico che soddisfa i requisiti della formazione della sua personalità, professionalità e socialità, ai fini dell’attivazione del suo processo di agentività. Nello specifico della scuola delle autonomie, diventa centrale il rapporto di vicendevole capacitazione che intercorre tra le competenze funzionali dell’insegnante e il suo sviluppo da una parte, e la realtà comunitaria nelle sue dinamiche interattive e organizzative dall’altra parte.
Formazione iniziale degli insegnanti. Responsabilità nel e di fronte al territorio.
Scaglioso C
2021-01-01
Abstract
This contribution centers on the context role in teachers initial training, as a pedagogical pivot meeting requirements for teachers personality formation, professionalism and sociality, in order to activate their agency process. More closely the relationship of mutual capabilities between functional skills of the teacher and his development in the school of autonomy becomes central: on the other hand the community reality in its interactive and organizational dynamics stand pivotal.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
693-701+-+59+Scaglioso.pdf
non disponibili
Dimensione
1.31 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.31 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.