The communicative role of punctuation does not always correspond to a syntactic or prosodic function, therefore a comparative and multilingual approach is crucial in order to develop an interpunctive awareness and competence in students of other languages. This paper will discuss these points, offering examples on teaching Italian punctuation to foreign students who already know another romance language.
Il ruolo comunicativo della punteggiatura non sempre corrisponde alla funzine sintattica e prosodica, perciò un approccio comparativo e multilingue è cruciale per sviuppare una consapevolezza interpuntiva negli studenti di lingue diverse. Questo saggi affronta queste problematiche,con esempi relativi all'insegnamento della punteggiatur italiana a apprendenti di altre lingue he già conoscono una lingua romanza.
Teaching Punctuation in a Multilingual Perspective
Diadori P
2021-01-01
Abstract
The communicative role of punctuation does not always correspond to a syntactic or prosodic function, therefore a comparative and multilingual approach is crucial in order to develop an interpunctive awareness and competence in students of other languages. This paper will discuss these points, offering examples on teaching Italian punctuation to foreign students who already know another romance language.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.