Overlapping is a recurrent phenomenon in the labguage classroom. The paper refers the resuts of a corpus based research on Ittalian language classroom interaction, demonstrating the recurring pattens of overalpping talk and its possible causes.

Il capitolo analizza le sovrapposizioni di turno in classi di italiano L2. Sulla base di un corpus di interazioni videoregistrate e trascritte vengono analizzati dei pattern ricorrenti e ne vengono fornite le popssibili interpretazioni.

A corpus-based study on overlapping talk. The case of classroom interaction in Italian as a foreign language

Diadori P
2018-01-01

Abstract

Overlapping is a recurrent phenomenon in the labguage classroom. The paper refers the resuts of a corpus based research on Ittalian language classroom interaction, demonstrating the recurring pattens of overalpping talk and its possible causes.
2018
978-88-255-xxxx-x
Il capitolo analizza le sovrapposizioni di turno in classi di italiano L2. Sulla base di un corpus di interazioni videoregistrate e trascritte vengono analizzati dei pattern ricorrenti e ne vengono fornite le popssibili interpretazioni.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14091/757
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