The chapter discusses the results of a survey on the the different cultural background of the participants of various postgraduate courses on Itlaian language teaching methodology. The initial differences which evolve into the common profile of teacher of Italian as a foreign language are illustrated in view of the recent European Qualification Framework and of the European Profiling Grid.
Il capitolo prende in esame i risultati di una indagine realizzata fra gli iscritti ad alcuni master in didattica dell'italiano L2 per scoprire i diversi ambiti formativi pregressi dei partecipanti. Le diversità iniziali, che si fondono poi nel comune profilo professionale di docente di italiano L2, vengono illustrate alla luce dell’European Qualification Framework e della European Profiling Grid.
E pluribus unum? Diversità/identità nella formazione dei docenti di italiano L2
Diadori P;Troncarelli D
2013-01-01
Abstract
The chapter discusses the results of a survey on the the different cultural background of the participants of various postgraduate courses on Itlaian language teaching methodology. The initial differences which evolve into the common profile of teacher of Italian as a foreign language are illustrated in view of the recent European Qualification Framework and of the European Profiling Grid.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
19 Diadori Troncarelli Indentità.pdf
non disponibili
Licenza:
NON PUBBLICO - Accesso privato/ristretto
Dimensione
628.87 kB
Formato
Adobe PDF
|
628.87 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.