The volume is divided into 5 chapters. The first chapter (by Stefania Carpiceci) offers an overview of the history of Italian cinema. The second chapter (by Pierangela Diadori) describes the language of Italian cinema according to the different temporal phases and to the various linguistic varieties used. The third chapter (by Pierangela Diadori) describes the language of itaian dubbing and subtitles. . The fourth chapter (by Pierangela Diadori) illustrates the reasons and methodologies for the use of cinema to teach Italian to foreign students. The fifth chapter (by Giuseppe Caruso) describes in detail the pedagogical choices related to six video sequences, and the relevant teaching materials, each created for the following levels of Italian as a foreign language: A1, A2, B1, B2, C1, C2.
Premesso che il cinema è un valido e utile strumento per avvicinare il pubblico alla lingua e alla cultura italiana, il volume offre ai docenti di italiano L2 che operano in Italia e all'estero una guida per analizzare, selezionare e utilizzare i film come veicolo di conoscenza della cultura italiana di ieri e di oggi, come oggetto di riflessione e discussione, come specchio e modello di comportamenti linguistici e non verbali. Al suo interno un primo capitolo dedicato alla storia del cinema italiano, che riflette quasi un secolo di mutamenti sociali e culturali.
Insegnare italiano L2 con il cinema
CARPICECI S;DIADORI P;CARUSO G
2020-01-01
Abstract
The volume is divided into 5 chapters. The first chapter (by Stefania Carpiceci) offers an overview of the history of Italian cinema. The second chapter (by Pierangela Diadori) describes the language of Italian cinema according to the different temporal phases and to the various linguistic varieties used. The third chapter (by Pierangela Diadori) describes the language of itaian dubbing and subtitles. . The fourth chapter (by Pierangela Diadori) illustrates the reasons and methodologies for the use of cinema to teach Italian to foreign students. The fifth chapter (by Giuseppe Caruso) describes in detail the pedagogical choices related to six video sequences, and the relevant teaching materials, each created for the following levels of Italian as a foreign language: A1, A2, B1, B2, C1, C2.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Diadori Cinema.pdf
non disponibili
Licenza:
NON PUBBLICO - Accesso privato/ristretto
Dimensione
5.3 MB
Formato
Adobe PDF
|
5.3 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.