Through the project “Rete e Cittadinanza 2014-2015” (“Network and Citizenship 2014-2015”), promoted by the European Integration Fund of Third-Country Nationals (EIF) the University for Foreigners of Siena has been engaged in the implementation of continuing training courses ad-dressed to Italian language teachers who work with illiterate or semiliterate migrant learners. In this paper the results of a survey about needs of teachers.

Il contributo presenta il progetto “Rete e Cittadinanza 2014-2015” (fondi FEI) nel quale è stata svolta un'attività di formazione didattica per incrementare le competenze di docenti coinvolti con pubblici poco alfabetizzati. Nel capitolo vengono illustrati i risultati di una ricerca sui bisogni formativi dei docenti.

New challenges for learning, teaching and assessment with low-educated and illiterate immigrants: the case of L2 Italian.

BAGNA C;
2017-01-01

Abstract

Through the project “Rete e Cittadinanza 2014-2015” (“Network and Citizenship 2014-2015”), promoted by the European Integration Fund of Third-Country Nationals (EIF) the University for Foreigners of Siena has been engaged in the implementation of continuing training courses ad-dressed to Italian language teachers who work with illiterate or semiliterate migrant learners. In this paper the results of a survey about needs of teachers.
2017
978-3-11-047747-4
Il contributo presenta il progetto “Rete e Cittadinanza 2014-2015” (fondi FEI) nel quale è stata svolta un'attività di formazione didattica per incrementare le competenze di docenti coinvolti con pubblici poco alfabetizzati. Nel capitolo vengono illustrati i risultati di una ricerca sui bisogni formativi dei docenti.
Educational linguistics
Low literate adults
Linguistica educativa
Pubblici debolmente alfabetizzati
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Bagna Cosenza Salvati 2017 New challenges for learning in The Linguistic Integration of Adult Migrants.pdf

non disponibili

Dimensione 2.67 MB
Formato Adobe PDF
2.67 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14091/1843
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
social impact