The volume is one of the few studies on the acquisition of near-native competence in Italian L2. After discussing the different definitions of native speakers is defined the profile of the speaker in relation to the competence of Italian L2 and particularly in the 'prepositions', complex to manage in advanced learners. The study was based on a corpus of original data of written texts.

Il volume è uno dei pochi studi relativi all'acquisizione della competenza quasi-nativa in italiano L2. Dopo aver discusso le diverse definizioni di parlante nativo si è definito il profilo di tale parlante in relazione alla competenza in italiano L2 e in particolare nel tratto 'preposizioni', complesse da gestire anche in apprendenti avanzati. Lo studio si è basato su un corpus di dati originali di produzioni scritte.

La competenza quasi-bilingue/quasi-nativa. Le preposizioni in italiano L2

BAGNA C
2004-01-01

Abstract

The volume is one of the few studies on the acquisition of near-native competence in Italian L2. After discussing the different definitions of native speakers is defined the profile of the speaker in relation to the competence of Italian L2 and particularly in the 'prepositions', complex to manage in advanced learners. The study was based on a corpus of original data of written texts.
2004
9788846456557
Il volume è uno dei pochi studi relativi all'acquisizione della competenza quasi-nativa in italiano L2. Dopo aver discusso le diverse definizioni di parlante nativo si è definito il profilo di tale parlante in relazione alla competenza in italiano L2 e in particolare nel tratto 'preposizioni', complesse da gestire anche in apprendenti avanzati. Lo studio si è basato su un corpus di dati originali di produzioni scritte.
competenza quasi-nativa / quasi-bilingue
preposizioni
near-native linguistic competence
prepositions
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