Carbonara, Valentina
Carbonara, Valentina
The benefits of multilingual pedagogies for multilingual children’s narrative abilities
2023-01-01 Carbonara, V; Scibetta, A; Torregrossa, J
The effect of multilingual pedagogies on language aptitude: A study on lower secondary school students based on the LLAMA test
2022-01-01 Carbonara, V
Multilingual education in an Italian public preschool: teachers and families among mobility processes and inclusive practices
2022-01-01 Carbonara, V
Integrating translanguaging pedagogy into Italian primary schools: implications for language practices and children's empowerment
2022-01-01 Carbonara, V; Scibetta, A
Bilinguismo in classe e formazione in servizio: analisi delle attitudini di docenti della scuola del primo ciclo di istruzione
2021-01-01 Carbonara, V
Gestire i repertori plurilingui nelle classi virtuali: esperienze didattiche in DaD
2021-01-01 Carbonara, V; Scibetta, A
‛我的…futuro?': Multilingual Practices Shaping Classroom Interaction in Italian Mainstream Education
2021-01-01 Carbonara, V; Scibetta, A
Secondary students' attitudes towards linguistic diversity: an investigation on individual and educational aspects in Italian schools
2021-01-01 Bellinzona, M; Carbonara, V
L'AltRoparlante.Ricerca, sperimentazione e didattica plurilingue nella scuola primaria e secondaria: il coinvolgimento delle famiglie fra approccio interculturale e translanguaging
2020-01-01 Carbonara, V; Scibetta, A; Bagna, C
Imparare attraverso le lingue. Il translanguaging come pratica didattica
2020-01-01 Carbonara, V; Scibetta, A
Unveiling discourses on interculturality and identity construction in primary schools in Italy: a study based on translanguaging pedagogy
2020-01-01 Scibetta, A.; Carbonara, V
Translanguaging as a pedagogical resource in Italian primary schools: Making visible the ordinariness of multilingualism
2020-01-01 Scibetta, A; Carbonara, V
Introduzione
2019-01-01 Carbonara, V; Cosenza, L; Masillo, P; Salvati, L; Scibetta, A
Introduzione
2019-01-01 Bagna, C; Carbonara, V
“Oltre le parole: translanguaging come strategia didattica e di mediazione nella classe plurilingue”
2019-01-01 Carbonara, V; Scibetta, A
Teaching Italian Language in a Bilingual Kindergarten in Turkey: A Framework for Teacher Training
2019-01-01 Carbonara, V
Oltre lo scritto e il parlato: traslanguaging come strategia didattica multimodale
2019-01-01 Scibetta, A; Carbonara, V
Il parlato e lo scritto: aspetti teorici e didattici
2019-01-01 Carbonara, V; Cosenza, L; Masillo, P; Salvati, L; Scibetta, A
Parola. Una nozione unica per una ricerca multidisciplinare
2019-01-01 Aldinucci, Benedetta; Carbonara, V; Caruso, G; La Grassa, M; Salvatore, E; Nadal Pasqual, C
Le lingue dei centri linguistici nelle sfide europee e internazionali: formazione e mercato del lavoro. Volume 2
2019-01-01 Bagna, C; Carbonara, V