Carbonara, Valentina

Carbonara, Valentina  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 29 (tempo di esecuzione: 0.011 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
The benefits of multilingual pedagogies for multilingual children’s narrative abilities 1-gen-2023 Carbonara, V; Scibetta, A; Torregrossa, J
Multilingual education in an Italian public preschool: teachers and families among mobility processes and inclusive practices 1-gen-2022 Carbonara, V
The effect of multilingual pedagogies on language aptitude: A study on lower secondary school students based on the LLAMA test 1-gen-2022 Carbonara, V
Integrating translanguaging pedagogy into Italian primary schools: implications for language practices and children's empowerment 1-gen-2022 Carbonara, V; Scibetta, A
Bilinguismo in classe e formazione in servizio: analisi delle attitudini di docenti della scuola del primo ciclo di istruzione 1-gen-2021 Carbonara, V
Gestire i repertori plurilingui nelle classi virtuali: esperienze didattiche in DaD 1-gen-2021 Carbonara, V; Scibetta, A
‛我的…futuro?': Multilingual Practices Shaping Classroom Interaction in Italian Mainstream Education 1-gen-2021 Carbonara, V; Scibetta, A
Secondary students' attitudes towards linguistic diversity: an investigation on individual and educational aspects in Italian schools 1-gen-2021 Bellinzona, M; Carbonara, V
Imparare attraverso le lingue. Il translanguaging come pratica didattica 1-gen-2020 Carbonara, V; Scibetta, A
Unveiling discourses on interculturality and identity construction in primary schools in Italy: a study based on translanguaging pedagogy 1-gen-2020 Scibetta, A.; Carbonara, V
L'AltRoparlante.Ricerca, sperimentazione e didattica plurilingue nella scuola primaria e secondaria: il coinvolgimento delle famiglie fra approccio interculturale e translanguaging 1-gen-2020 Carbonara, V; Scibetta, A; Bagna, C
Translanguaging as a pedagogical resource in Italian primary schools: Making visible the ordinariness of multilingualism 1-gen-2020 Scibetta, A; Carbonara, V
Oltre lo scritto e il parlato: traslanguaging come strategia didattica multimodale 1-gen-2019 Scibetta, A; Carbonara, V
Il parlato e lo scritto: aspetti teorici e didattici 1-gen-2019 Carbonara, V; Cosenza, L; Masillo, P; Salvati, L; Scibetta, A
Parola. Una nozione unica per una ricerca multidisciplinare 1-gen-2019 Aldinucci, Benedetta; Carbonara, V; Caruso, G; La Grassa, M; Salvatore, E; Nadal Pasqual, C
Introduzione 1-gen-2019 Carbonara, V; Cosenza, L; Masillo, P; Salvati, L; Scibetta, A
Introduzione 1-gen-2019 Bagna, C; Carbonara, V
Teaching Italian Language in a Bilingual Kindergarten in Turkey: A Framework for Teacher Training 1-gen-2019 Carbonara, V
“Oltre le parole: translanguaging come strategia didattica e di mediazione nella classe plurilingue” 1-gen-2019 Carbonara, V; Scibetta, A
Le lingue dei centri linguistici nelle sfide europee e internazionali: formazione e mercato del lavoro. Volume 2 1-gen-2019 Bagna, C; Carbonara, V