Many international protection seekers fail to achieve levels of linguistic autonomy for inclusion in the host community. The research performs a review of the effectiveness of Italian L2 courses focusing on the socio- affective, psychological and identity aspects of the users. The results are presented along with proposed methodological guidelines for teacher training.

Italiano L2 per titolari di protezione internazionale: identità, aspetti socio-affettivi, motivazioni

Benucci A.;Bonari G.;Monaci V.
2024-01-01

Abstract

Many international protection seekers fail to achieve levels of linguistic autonomy for inclusion in the host community. The research performs a review of the effectiveness of Italian L2 courses focusing on the socio- affective, psychological and identity aspects of the users. The results are presented along with proposed methodological guidelines for teacher training.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14091/13201
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
social impact