The text represents the first systematic analysis of language education for Italian L2 in relation to documents of European language policy: the 'Common European Framework of Reference for Languages' (Council of Europe) and' A rewarding challenge: as the multiplicity of languages could strengthen Europe '(European Commission). The analysis focuses on both langauge teaching models, and on those of language use and textuality, central in the processes of teaching and learning of L2.
Il testo costituisce la prima sistematica analisi della linguistica educativa per l'italiano L2 in rapporto ai documenti di politica linguistica europea: il 'Quadro Comune Europeo di riferimento per le lingue' (Consiglio d'Europa) e 'Una sfida salutare: come la molteplicità delle lingue potrebbe rafforzare l'Europa' (Commissione Europea). L'analisi si concentra sia sui modelli glottodidattici, sia su quelli di uso linguistico e di testualità, centrali nei processi di insegnamento e di apprendimeno della L2.
Guida all'italiano per stranieri. Dal Quadro comune europeo per le lingue alla Sfida salutare
VEDOVELLI M
2010-01-01
Abstract
The text represents the first systematic analysis of language education for Italian L2 in relation to documents of European language policy: the 'Common European Framework of Reference for Languages' (Council of Europe) and' A rewarding challenge: as the multiplicity of languages could strengthen Europe '(European Commission). The analysis focuses on both langauge teaching models, and on those of language use and textuality, central in the processes of teaching and learning of L2.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.